Deklaracja dostępności NGO Generator
Urząd Miejski Wrocławia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej NGO Generator.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie nie ma ostrzeżenia przed otwarciem nowego okna,
- Strona nie posiada mapy strony ani wyszukiwarki,
- Nagłówki w kodzie nie są zdefiniowane w odpowiedniej kolejności,
- Tabele prezentujące dane nie posiadają poprawnie zdefiniowanych nagłówków połączonych z danymi,
- Tabele prezentujące dane nie posiadają tytułu oraz opisu,
- Niektóre dekoracyjne elementy graficzne nie posiadają pustego tekstu alternatywnego,
- Dokumenty do pobrania nie sią dostępne cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Marta Krukar.
- E-mail: marta.krukar@um.wroc.pl
- Telefon: 71 777 80 75
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub elementu aplikacji mobilnej.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Prezydent Wrocławia
- Adres: 50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
- E-mail: kum@um.wroc.pl
- Telefon: 71 777 77 77
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
W przypadku gdy podmiot, nie zapewnił Wnioskodawcy dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej, Wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON za pomocą formularza do składania skarg - plik .pdf (141 KB)
Po wyczerpaniu procedury dot. dostępności cyfrowej można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)
Dostępność architektoniczna
Siedziby Urzędu Miejskiego Wrocławia:
W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:
- Online, za pomocą systemu/aplikacji migam.org https://bip.um.wroc.pl/artykul/394/44137/polaczenie-online-z-tlumaczem-jezyka-migowego,
- Poprzez bezpośredni kontakt z tłumaczem. W tym wypadku należy minimum 3 dni wcześniej wypełnić wniosek i umówić się na wizytę.
Szczegółowe informacje i wniosek znajdują się na stronie: https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8853/usluga-tlumaczenia-jezyka-migowego-podczas-wizyty-w-umw
Do każdego z budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne od ul. Bogusławskiego 8 i klatka boczna,
- klatka boczna nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- drzwi główne są przeszklone, rozsuwane automatycznie zarówno w wejściu głównym od ul. Bogusławskiego 8 jak i w wejściu od ul. Bogusławskiego 10 do sali S5,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne od ul. Bogusławskiego 10,
- wejście od ul. Bogusławskiego 6,
- wejście do Biura Obsługi Klienta, sala S4,
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na parterze i na pierwszym piętrze,
- Biuro Wrocław bez Barier pokój 125,
- portiernia jest po prawej stronie od wejścia głównego,
- winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Bernardyńska 5
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- biura zlokalizowane są na parterze w budynku mieszkalnym,
- drzwi wejściowe są drewniane, prowadzą do przedsionka, nie otwierają się automatycznie,
- w pobliżu wejścia jest sekretariat,
- brak windy,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Hubska 8-16
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzą wejścia od ul. Hubskiej i od strony parkingu,
- drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- Centrum Obsługi Mieszkańca,
- recepcja jest przy wejściu głównym od ul. Hubskiej,
- w holu głównym jest tablica informacyjna,
- winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze,
ul. Kuźnicza 43-45
- przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
- biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
- do budynku prowadzi wejście główne, drzwi nie otwierają się automatycznie,
- brak windy,
- brak recepcji/punktu informacyjnego,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul Kuźnicza 56
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne, drzwi są drewniane, brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach, schody nie mają obustronnych poręczy,
- biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
- brak windy, brak recepcji,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Kotlarska 41
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- Centrum Obsługi Podatnika,
- do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne, od ul. Kuźniczej,
- drzwi są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
- recepcja jest na wprost od wejścia głównego,
- w budynku jest winda dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Przejście Żelaźnicze 1
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne z wysokimi stopniami, drzwi są drewniane,
- recepcja jest po lewej stronie od wejścia głównego,
- w korytarzu jest tablica informacyjna,
- brak windy,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
Rynek 13
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne od Rynku oraz wejście od dziedzińca,
- wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od dziedzińca,
- drzwi wejściowe od strony dziedzińca nie otwierają się automatycznie,
- brak recepcji/punktu informatycznego,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym piętrze,
Rynek Ratusz 7-9
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne oraz klatka schodowa, budynek nie jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach,
- brak windy, brak recepcji, brak tablic informacyjnych,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Sukiennice 10
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- drzwi wejściowe są szklane, wąskie, nie otwierają się automatycznie,
- portiernia/punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- tablice informacyjne są zainstalowane na każdym piętrze,
- toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Sukiennice 8, 9
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzą dwa wejścia: główne i przez Sukiennice 8,
- drzwi od strony Sukiennice 8 są ze szkła weneckiego, nie otwierają się automatycznie,
- drzwi od strony Sukiennice 9 są drewniane, nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście do budynku,
- Kancelaria Prezydenta,
- Sala Sesyjna,
- tablica informacyjna znajduje się w holu na parterze,
- toalety na pierwszym i drugim piętrze są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
- w budynku znajduje się mobilna pętla indukcyjna,
ul. Świdnicka 53
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi jedno wejście od strony dziedzińca,
- drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie,
- portiernia jest po lewej stronie od wejścia,
- w holu znajduje się tablica informacyjna,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, jedynie na V piętrze można przemieścić się do budynku przy ul. Bogusławskiego, gdzie znajduje się toaleta dostosowana,
ul. Gabrieli Zapolskiej 4
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzą wejścia od ul. Zapolskiej 2 i 4, od ul. Bogusławskiego 6, i ul. Piłsudskiego 45-47, drzwi od ul. Zapolskiej 2 są automatycznie otwierane,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- wejście do sali S3,
- portiernia jest na wprost od wejścia głównego, od ul. Zapolskiej 4,
- na wprost wejścia jest punkt informacyjny,
- w budynku są 3 windy dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, do których można się dostać przemieszczając się parterem między poszczególnymi częściami budynku,
- toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami (na III piętrze w pionie toalet przy głównym wejściu ul. Zapolskiej 4 oraz na parterze przy punkcie Informacyjnym sali S3),
- w sali S3, przy stanowisko nr 8 zamontowana jest pętla indukcyjna,
Al. Kromera 44
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- toaleta na parterze,
- do budynku prowadzą schody, z boku są podjazdy,
- recepcja jest po prawej stronie od wejścia głównego,
- na korytarzu jest tablica informacyjna,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
Pl. Nowy Targ 1-8
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne od ulicy Krowiej,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- wejście boczne,
- toaleta na parterze,
- drzwi od wejścia głównego są duże i ciężkie, mają wysoko umiejscowioną klamkę,
- do drzwi wejściowych prowadzą schody, które nie są oznakowane, mają noski i brakuje przy nich poręczy,
- podjazd ma barierkę tylko po stronie ściany oraz zbyt niski krawężnik o obłych kształtach,
- od strony wejścia bocznego jest winda dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- informacja ogólna znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego,
- informacja Wydziału Spraw Obywatelskich znajduje się po lewej stronie od wejścia,
- w holu głównym po obydwu stronach znajdują się tablice informacyjne,
- toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
- w budynku jest pętla indukcyjna,
ul. Pawła Włodkowica 20
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- wejście do budynku posiada znacznik Totupoint,
- drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie, pomieszczenie ochrony / punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w pomieszczeniu obsługi klientów, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- w pomieszczeniu obsługi klientów przy stanowisku nr 3 znajduje się pętla indukcyjna,
ul. Karkonoska 45
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
- kasa jest zlokalizowana w pobliżu wejścia,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością,
- toalety nie są dostosowane do osób z niepełnosprawnością,
ul. Komuny Paryskiej 49
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
- brak windy,
- sekretariat znajduje się daleko od wejścia a dojście do niego może być trudne do odnalezienia,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
ul. Legnicka 58
- Centrum Obsługi Mieszkańca mieści się na pierwszym piętrze w Centrum Handlowym Magnolia Park, obok ruchomych schodów,
- drzwi do Centrum Obsługi są szklane, nie otwierają się automatycznie,
- punkt informacyjny przy wejściu,
- po lewej stronie jest plan tyflograficzny,
- w środku Centrum Obsługi są pasy naprowadzające,
- stanowiska są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, mają obniżone blaty, zamontowana jest pętla indukcyjna,
- przed Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne miejsca parkingowe, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami,
- w Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne windy i toalety.